Stockholm színes utcái

2020.03.19

Az északi utunk zárásaként még két napot töltöttünk el Svédország fővárosában, Stockholmban. A éjszakai vonatút után átvettük a központi pályaudvartól néhány utcányira lévő szállásunkat a "Generator Stockholm" nevű hostelben. Egy gyors felfrissülést követően nyakunkba is vettük a várost.

Stockholm 14 szigetre épült, melyeket összesen 53 híd köt össze. Az óvárosi rész a Gamla Stan, aminek a bejárására egy egész napot szántunk. Ez nagyjából elégnek is bizonyult.

A színes, szűk kis utcácskákon fel s alá sétálgatva szinte az összes nevezetes épületet megnéztük kívülről, és némelyiket belülről is. Az egyik leglátványosabb épület az 1300-as évek óta a királyi koronázások helyszínéül szolgáló, Storkyrkan (azaz Nagy templom) volt.

A maga egyszerűségével és letisztultságával szép látványt nyújtott a Stockholmi palota is, mely a svéd király - aki jelenleg XVI. Károly Gusztáv - hivatalos lakhelye. A királyi család magánrezidenciája, tényleges lakhelye a Drottningholmi palotában van.
A Stockholmi palota helyén eredetileg egy erőd állt, melyet Birger jarl építtetett a 13. században. Az erőd idővel palotává nőtte ki magát, azonban 1697. május 7-én tűzvészben porrá égett. Még ebben az évben megkezdték az új palota építését, ekkor már téglából. A királyi család 1754-ben költözhetett be az új palotába.

Az óvárosi sziget után átsétáltunk a svéd Nemzeti Múzeum oldalára is, ahonnan remek látkép tárult elénk Gamla Stan épületeire.

A lemenő napot követve visszasétáltunk az óváros szigetére, ahol Storkyrkan templom szomszédságában található a Nobel Museum, illetve a város ikonjaként ismert Stortorget téri színes házak. Az utcácskák és a színes házak az esti fényekben még impozánsabbak, mint a nap fényében.

Az óvárosi sétát követően este még elmentünk a 800 Grader nevű pizzériába, ahol az isteni finom pizzák kárpótoltak bennünket a szűkös és zajos helyért. Hangulatos, élénk, pezsgő és trendi hely, amit a helyiek nagyon szeretnek. Nekünk is bejött, főleg a pizzájuk.
A fimon vacsora után végül visszatértünk a remek kis szállásunkra, ahol kipihentük a nap fáradalmait. Volt mit, mivel a nap végére sikerült 18 km-t tettünk a lábainkba.

Másnap végül elérkeztünk a hazautazásunk napjához, ami már túl sok izgalmat nem tartogatott. Mindannyian békésen vártuk, hogy elinduljon a transzferbuszunk, aztán a repülőnk és végül megérkezzünk Budapestre a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre.

Így ért véget az a fergeteges egy hét, amit fent, a messzi szakon töltöttünk 2020. januárjában.

Szerző: Menyházi Regina

Szeretnél még több érdekes és hasznos cikkeket olvasni? Kattints a lenti gombra és már böngészhetsz is!